Toch heimwee? - Reisverslag uit Thívai, Griekenland van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu Toch heimwee? - Reisverslag uit Thívai, Griekenland van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu

Toch heimwee?

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Reinier

19 Juni 2014 | Griekenland, Thívai

19 juni 2014. Van Paralia naar Thiva. 98 km. 2.800 km vanaf de start.

Oh ja, vergat door de euforie gisteren van de goede afloop van het autobaan avontuur, nog te vermelden dat wij de historische plaats Thermopylae hebben bezocht. De lokatie waar ca 2500 jaar geleden de Grieken al hun politieke standvastigheid en heldendom gedemonstreerd hebben in de strijd met een buitenlandse grootmacht die voorwaar qua invloed misschien wel te vergelijken is met de Europese Unie.
Na onze wekenlange omzwervingen en de daarbij gepaard gaande ontberingen en verrassingen, beginnen wij meer en meer te begrijpen wat Odysseus doorstaan heeft tijdens zijn thuisreis van de oorlog in Troye. De standvastigheid die ook wij tentoon hebben gespreid bij de vele ontmoetingen tijdens onze reis, wij doelen niet alleen op de Theodora's die wij hebben moeten weerstaan, maar ook op het doorzettingsvermogen dat wij moesten hanteren om de juiste weg te kiezen. Evenals Odysseus spoeden wij ons nu met de grootst mogelijke snelheid (vanmiddag werd er met een snelheid van meer dan 30 km per uur gereden) naar ons einddoel met als belangrijkste reden onze dierbaren zo snel mogelijk in onze armen te kunnen sluiten.

• 19 Juni 2014 - 18:13

Els& Jan :

Vrienden/ helden van de Griekse geitenpaden en autobanen! Goed om te lezen dat jullie nu met gezwinde spoed richting Athene fietsen. Wel jammer dat wij niets meer lezen over Griekse schonen etc.
    Maar ja nu jullie richting finish gaan moet je voor thuisfront ook niet "de kat de bel aanbinden".
    Desondanks, geniet ze en hartelijke groetjes,
    Els & Jan

• 19 Juni 2014 - 18:55

George:

Dank voor alle interessante informatie en wetenswaardigheden
    Veel succes nog bij de laatste dagen

• 19 Juni 2014 - 19:36

Carlijn White:

We krijgen zelfs geschiedenislessen mee! Wat leuk. Ik word zelf nieuwsgierig naar die Odysseus en zijn oorlog! Ik zal mijn encyclopaedia husband even aan de mouw trekken; hij weet irritant veel.
    Dus nu zijn jullie zowaar bijna aan de eindstreep. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een heel fijn vooruitzicht is.
    Success met de laatste loodjes jongens, en geniet nog maar extra van de nog resterende zwoele griekse avonden met bijbehorende glaasjes ouzo.

• 19 Juni 2014 - 19:42

Monique:

Geweldig jongens, leuk om jullie verhalen te lezen. Nog even volhouden en dan weer terug naar "oranje" land.

• 19 Juni 2014 - 21:08

Cocky:

hoe zo, zoals Odysseus??? Wie heeft jullie GEDWONGEN???
    EN, wie vond hij bij thuiskomst ... ?
    Even niet meer de klassieken misbruiken, heren.
    Weet je wel nog van het noodlot, getart door de helden, waardoor de goden ze ten onder laten gaan????
    Be careful!

• 20 Juni 2014 - 13:47

Frank Pessers:

Wat fantastisch wat jullie allemaal meemaken. Dít zijn unieke momenten.ik kan me voorstellen dat er wat vrienden Dit ook graag willen beleven. Geniet er nog volop van Groeten Frank.