Hoe het niet moet! - Reisverslag uit Tepelenë, Albanië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu Hoe het niet moet! - Reisverslag uit Tepelenë, Albanië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu

Hoe het niet moet!

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Reinier

13 Juni 2014 | Albanië, Tepelenë

12 juni 2014. Van Berat naar Tepelene. 131 km. 2.217 km vanaf de start.

Direct na vertrek uit Berat, na kort overleg en op advies van een local besloten onze geplande route te wijzigen ter voorkoming van een pittig bergtraject. Dit betekende opnieuw ca 20 km dezelfde weg terug het dal uit via kuilen en modderplassen. Daarna opnieuw op advies van een betrouwbaar uitziende Albaniër voor de tweede maal onze geplande route gewijzigd. Dit resulteerde in een situatie dat wij na ca 60 km fietsen over onbeschrijfelijk slechte wegen uiteindelijk een nieuw aangelegde, niet op de kaart vermelde, autobaan bereikten. Onze bepaald niet enthousiaste waarneming was dat wij vanaf dat moment nog 70 km autobaan moesten rijden onder de brandende zon, bij temperatuur van tegen de 40°, waarbij op dat traject geen mogelijkheid was de autobaan te verlaten voor het vinden van een overnachtings-adres. Kortom, na een totaal 130 km gefietst te hebben, inclusief een lange klim tot 11% , arriveerden we, totaal uitgeput, bij het eerste hotelletje dat wij aantroffen. Eindconclusie: we gaan onze dagelijkse kilometrage wat naar beneden bijstellen.

• 13 Juni 2014 - 09:15

Bernard:

Juist! Echte helden klagen niet. #trots

• 13 Juni 2014 - 09:51

Cocky:

dank voor jullie levendige verslagen: uit het leven gegrepen en zo boeiend voor de ontvanger dat die ze glimlachend leest!
    veel sterkte en goede moed, cocky

• 13 Juni 2014 - 11:30

Els&Jan:

Vrienden en eigenlijk moet ik schrijven HELDEN! Met ingehouden adem lezen wij dagelijks jullie wederwaardigheden en als jullie naar een fietsdaggemiddelde van 80 km zakken, -een uitzondering van 130 km daar gelaten-, begrijpen wij dat is er geen sprake meer is van “heuveltjes” maar dat jullie ware “rotspartijen” aan het overwinnen zijn.
    Na de laatste etappes in Albanië, met meer kuilen en modderplassen dan strak aangeharkt asfalt, laten jullie gelukkig Griekenland achter je en kunnen jullie weer uit zien naar een route met veel “wegel en kouter”.

Wij wensen jullie veel genoegen op weg naar jullie einddoel en zijn er van overtuigd dat jullie door de Grieken warm ingehaald zullen worden. Is het niet vanwege jullie fietsprestatie dan wel vanwege een nieuw schuldsaneringhulppakket waarvan de Grieken minimaal denken dat jullie dat uit je fietstas te voorschijn zullen toveren.

Geniet ze en groetjes, Els & Jan

• 13 Juni 2014 - 13:56

Carlijn White:

Oh nee jongens! Gisteren moet wel de meest taxerende dag geweest zijn voor jullie. 130 km!!! Vandaag rust??? Toch wel hoop ik!
    Ongelooflijk, helden, petje af etc. Ook namens Alan. Ik denk niet dat Albanie op mijn Bucket List van "100 things to do before you die" komt te staan!
    We genieten van jullie verhalen; elke dag weer even feest. Bedankt voor jullie trouwe schrijven.
    Vanavond gaan wij met de trein naar Franeker voor het weekend. Laat de NS nou zo vriendelijk zijn om uitgerekend gisteren een dagje eerste klas aan te bieden voor maar 4.50 pp extra! Ingepikt dus; dat begrijp je wel, vooral omdat de reis ruim 3 uur gaat duren.....We beginnen met een biertje op het hoekcafe bij het station en de boterhammetjes voor in de trein zitten al ingepakt; Pa en Moe gaan naar Friesland m toe!
    Hopelijk zullen jullie een rustig en ontspannen weekend hebben; even uitblazen heren; dat moet toch echt wel even.
    Tot de volgende keer maar weer!
    Groetjes, Carlijn en Alan

• 13 Juni 2014 - 19:05

Guusje:

Wat een pech na al die kilometers op een snelweg. Jullie drankje zal wel extra lekker gesmaakt hebben. Een douche zal zeker ook welkom geweest zijn. Ik vraag me af of jullie weer de puf hadden om door te gaan? Ik lees iedere dag met veel plezier jullie verslagen.
    Vandaag is het me gelukkig gelukt om weer te reageren. Ik wens jullie heel veel sterkte in die hitte en iedere dag die fiets weer op. Geweldig wat zijn we trots op jullie. Ik ben blij dat mijn fiets tochtjes maar 35 km of iets meer zijn, en niet in die hitte. Morgen weer met goede moet de fietsen op en veel succes. We beginnen af te tellen.
    Veel liefs, Guusje