Hoera!!! montenegro bereikt! - Reisverslag uit Budva, Montenegro van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu Hoera!!! montenegro bereikt! - Reisverslag uit Budva, Montenegro van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu

Hoera!!! montenegro bereikt!

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Reinier

07 Juni 2014 | Montenegro, Budva

7 juni 2014. Van Dubrovnik naar Budva. 93 km. 1746 km vanaf de start.

Dat wij geen spijt hebben van de omweg naar Dubrovnik hadden jullie gisteren al wel begrepen! Zelfs geen spijt toen wij vanochtend direct na ons op ons terras genuttigd ontbijt een kleine 2 km continue omhoog moesten klauteren met een hellingspercentage van 10%! Nu wij de federatie van Bosnië en Herzegovina en de Servische Republiek hebben verlaten is het een goed moment om nog eens te bedenken wat ons in die landen is opgevallen. We hebben het dan uiteraard niet over de prachtige natuur die wij in eerdere verslagen al hebben toegelicht. Wat ons opviel in die weken was het hoge aantal grafstenen die naast de openbare weg geplaatst zijn inclusief foto's van de overledene. Gezien het aantal, denken wij dat het geen verkeersslachtoffers zijn. Verder viel ons op het enorme aantal politiepatrouille auto's die op de meest afgelegen wegen opgesteld stonden op schaduwrijke plekjes. Wij denken dat deze aantrekkelijke jobs een gevolg zijn van de extreme corruptie die hier nog steeds heerst. Tenslotte waren wij aangenaam verrast door de hoge leeftijd van de vele straathonden die naast de weg vaak heerlijk in het zonnetje, soms deels op de weg, werden aangetroffen. Wanneer zij wakker waren was dat vaak een gevolg van een gezellig sociaal samen zijn van een hele groep oude en ook jonge honden die feestelijk met elkaar aan het ravotten waren. De honden dazzers die wij steeds weer tevoorschijn trokken, bleken helemaal niet nodig te zijn. Wellicht is deze hondengemeenschap een voorbeeld voor ons mensen t.w. om meer respect voor de ouderen te tonen.
Inmiddels in Montenegro aangekomen via de kust weg langs de Adriatische Zee lijkt het hier toch aanmerkelijk welvarender dan wat we in de afgelopen weken hebben gezien. Of dat een gevolg is dat in Montenegro de € het formele betaalmiddel is, is uiteraard onduidelijk.
Morgen het binnenland van Montenegro in om vast te stellen of dat inderdaad de kwalificatie heeft van "het land achter Gods rug", zoals A. Den Dolaard dat land reeds beschreef in de 60er jaren.

• 08 Juni 2014 - 00:05

Marja:

Prachtige foto.!!! Fantastisch wat jullie allemaal te zien krijgen.!!
    En die honden hebben kennelijk voldoende te eten, anders zouden ze wel voor jullie fietskuiten gaan.!! Bofkonten.
    Achter God's rug zal het wel veilig zijn en dus voor morgen maar weer genieten van weer een schitterende dag.!

• 08 Juni 2014 - 10:49

Carlijn White:

De fotos zijn prachtig! Vooral die van de aanschouw in het dal van Dubrovnic met de zee in de achtergrond. Maar ik vroeg me toen al af; hmm, als je Dubrovnic weer uit moet; is er maar een weg mogelijk; UP!
    Dubrovnic was een populaire bestemming voor Australische cruise enthousiasten. Een steeds groter aantal vrienden hebben in de laatste jaren een kortere- of langere cruise in die omgeving gemaakt met een bezoek aan Dubrovnic als hoogtepunt. Meesten waren laaiend enthousiast. Ik ben zelf dus erg nieuwsgierig en zou graag ook eens een kiijkje willen nemen; maar of ik Alan zover krijg???
    Ik hoop dat jullie goed zullen genieten van Montenegro en ben benieuwd naar jullie ervaringen daar wat betreft onderdak, eten en drinken.

• 08 Juni 2014 - 11:15

Geert:

Zo Heren,

Het begint er op te lijken. Wij zijn net terug van een weekje hakken in Frankrijk (ja, ik heb ook gehakt!) en zien dat jullie er weer zo'n 1000 km hebben bijgepeddeld. Die kuiten zijn straks zo bol dat je geen korte broek meer kunt dragen. Geen gezicht. Geniet maar verder en "bon courage".

Geert

• 08 Juni 2014 - 13:56

Ans:

Hallo Heren
    Wat een fantastische reis maken jullie met unieke ervaringen. Leuk om te lezen en ik krijg erg veel bewondering voor jullie klimkunst. Geniet er van en nog heel veel plezier en moois op jullie verdere tocht. Gr Ans

• 08 Juni 2014 - 16:38

Boud En Nan:

Dag heren,
    Wat een geweldige blijk van doorzettingsvermogen!! Het is natuurlijo wel eens afzien, maar geeft natuurlijkveel voldoening en levenslessen nietwaar!!

Vind het in de laatate berichten wat stil wat betreft de meiden ( term van G natuurlijk!,). Niu dan had hij maarhier in BRIG moeten zijn, , beachvolleybal op de Stadtplatz!! Hele weekend, De bikini'svan de meisjes te klein, och je ziet de jongens en de mannen genieten van al het gespring! Je mist wat en dat alles in het keurige en stijve zwiterland.,. En dat alles bij 32 graden.

Verder een grweldige voortzetting van jullie reis vol belevenissen.!, fantastisch door interessante landen te reizen en veel te zien.
    Wij genieten hier ook verder van een zeer aangename vakantie! ,

• 08 Juni 2014 - 19:26

Renee:

ja ja dat isnou ook wat. Beach volly bal in Brig. Wat zal Boud genoten hebben. Gelukkig dat de fietsers goed aan de kuiten werken. Mooi bruin en goed van vorm. Zullen ze in Goirle van genieten. Ook jij Geert die na een weekje hakken(bravo) zeker van de mooie gestroomlijndevorm hiervan kan waarderen.
    In Goirle nu ook prachtig weer, dus kan ik zeggen dat een ieder op zijn eigen wijze in welk oord dan ook hier ten volle van moet genieten.
    Succes en sterkte met de heuvels.