Vertier in Kroatië - Reisverslag uit Kozina, Slovenië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu Vertier in Kroatië - Reisverslag uit Kozina, Slovenië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu

Vertier in Kroatië

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Reinier

26 Mei 2014 | Slovenië, Kozina

25 mei 2014. Van Kozina naar Delnice. 120 km. 722 km vanaf start.

Vertier in Kroatie.

Na het vertrek van de feestgangers toch nog een gezellige avond weten te maken in de Agriturismo. Reinier die altijd erg goed is in het maken van contacten heeft nl kennisgemaakt met 2 Oostenrijkse meiden. Weliswaar op een enigszins brute wijze, nl door hun kamer binnen te lopen die tegenover die van ons gelegen was. Uiteraard zijn verdere details over onze kamer-mates niet relevant.
Vol energie vanochtend gestart voor een door ons geplande rustige tocht richting Delnice. Dat het landschap hoog boven de Adriatische Zee overweldigend is, moeten jullie zelf maar eens ondervinden. Voor een omschrijving schieten woorden tekort. Dat onze tocht vandaag bere bere zwaar was, zowel door de lengte (120 km) als , vooral ook door de 1700 te nemen hoogtemeters.
E.e.a. was geen vrijwillige keus maar een gevolg van het feit dat wij na 50 km helemaal geen hotels meer tegen kwamen. Morgen weer een rustige dag..... Hopen we!

• 26 Mei 2014 - 23:15

Martijn:

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Zo'n speciaal boerenontvangstcommittee gevolgd door een afterparty met Oostenrijkse chicas.. WAAR BLIJVEN DE FOTO'S ???

En dan ook nog zo'n hoog tempo erop nahouden, want 722km in precies een week fietsen dat is toch wel een hele prestatie met al die bergen en stukken van 22%!

Het zit blijkbaar in de familie, want Aileen heeft gisteren ook haar PR verbeterd op de 10 engelse mijl hardlopen, door een tijd neer te zetten van 1:17:58. Ze was daarmee 24e van de in totaal 236 dames en heeft meer dan drie kwart van het hele veld (incl. de mannen) achter zich gelaten... TROTS!

Ik wens jullie nog veel plezier en zal jullie site in de gaten houden met al die uitspattingen.

Groet,
    Martijn.

• 27 Mei 2014 - 07:44

Bernard:

Ik ga voortaan de blog van martijn en Aileen bijhouden! Zo kan het dus ook heren!

• 27 Mei 2014 - 08:13

Monique Verschuuren:

Leuk te lezen dat jullie het zo goed hebben. Ga zo door en geniet ervan.

groetjes, Monique

• 27 Mei 2014 - 10:01

Ria Asin:

Met heel veel plezier en vol bewondering lees ik jullie reisverslag!
    Mannen, heel veel succes en plezier nog,
    ga zo door, dan genieten wij ook nog even mee!
    groeten, Jerryll en Ria Asin

• 27 Mei 2014 - 10:20

Ans Renee Joke Helene:

Wat een prestaties leveren jullie! Wij zijn gelukkig ook heel goed bezig. Hebben gisteren wel 4 km langs het strand gelopen! Mul zand!!
    Ook hebben we nog verscheidene winkels bezocht ook al te voet!
    Hebben op het laatst gelukkig nog een tafeltje kunnen vinden waar een lekker biertje op stond. We overleven wel.
    Wensen jullie nog heel veel fietsplezier. Liefs. Van vooral Renee maar niet minder van ons.

• 27 Mei 2014 - 11:07

Els En Jan :

Vrienden! Wat een genoegen om dagelijks voorafgaande aan de ochtendkrant te kunnen lezen dat weer vele kilometers onder jullie lekvrij banden doorgegleden zijn, de grens met Kroatië door jullie veilig is gepasseerd en dat veel “schoons” zich aan jullie ogen vermeit!
    Dat jullie inmiddels een halve triatlon achter de rug hebben (fietsen en naar boven rennen) verwonderd ons niet, wij voorspellen dat wij binnenkort kunnen lezen dat jullie het laatste onderdeel “zwemmen met jullie bagage boven het hoofd” ook gediplomeerd hebben voltooid bij het oversteken van een rivier, waar TomTommy een brug aangaf, die echter in geen velden en wegen te vinden was.
    Hier in Goirle-ZUID is het sinds jullie vertrek doodstil, met zelfs opvallend minder fietsongelukken en lagere misdaadcijfers. (is dat een co-incidentie??). Het enige opmerkelijke feit is dat de brandweer op moest treden in het Jan Van Besouwtheater omdat de witte rook van een amateurgezelschap het brandalarm activeerde.
    Als laatste kunnen wij nog melden dat er een Amsterdamse schone is geboren, gezond en heel klein (2800 gram) met de mooie naam Indra Tekla Merckel

Geniet ontzettend van jullie mooie tocht !! Hartelijke groetjes,
    Els en Jan

• 27 Mei 2014 - 14:44

Don Leo En Annemarie:

Hoi ouwe krijgers. Van ons tot nog toe....Douze pointes ! But as you know...het is pas gedaan als "The fat lady.........".
    Heb het goed.
    Leo und die Anne Marie

• 27 Mei 2014 - 15:50

Carlijn En Alan:

Hallo hallooooooooo!Hier ben ik dan! Dank zij de broederlijke en zusterlijke liefdevolle hulp om ons jullie verhalen door te sturen, ben ik eindelijk ook op de hoogte van jullie wel en toch wel enige wee!
    Op een of andere manier sta ik buiten jullie verzendlijst en wist dus van toeten noch blazen. Het feit dat ik in Turkije aan het lanterfanten was in gezelschap van Monique, Chris, Carolien en kindertjes, hielp ook niet om me druk met email en verwante activiteiten bezig te houden. Maar goed, alles is vandaag opgelost en verzoek ik U heren vriendelijk om mijn emailadres op jullie lijst te zetten zodat ik jullie nieuws niet meer tweede-of derdehands in mijn inbox ontvang!
    Oh, de avonturen zijn weer begonnen! Vond vooral de 100 dorpsbewoners zo hulpvaardig om ervoor te zorgen dat jullie je die avond niet zouden vervelen in zo'n afgelegen, ingeslapen herberg. Toch zeer geschikt moet ik zeggen.
    De fietsen houden zich kranig, de fietsers zelf laten ook niet veel blijken van veel lichamelijke mankementen, dus het gaat allemaal voor de wind, figuurlijk gesproken dan.
    We genieten van jullie verhalen en volgen jullie reis met veel enthousiasme mee.
    Liefs, Carlijn en alan

• 27 Mei 2014 - 20:34

Hanneke:

Hallo Heren,

Hoe is jullie dag vandaag geweest! Wat een prestatie die jullie wederom verricht hebben tot nu toe! Ik moet eerlijk gezegd nog eens hard gaan oefenen met fietsen. Tot nu toe nog te weinig van gekomen. Wellicht morgen een klein rondje naar Ulvenhout fietsen. Daar gaan we de caravan van Annemiek en Wout bekijken. Afgelopen weekend heb ik een heerlijk weekend met Mam en de 4 Gils' gehad. Met Mam hebben we een heerlijke dag gehad in Breda. Heerlijk gewandeld over de Wilhelminastraat en Ginnekenweg. We hebben een gezellige lunch gehad bij Hemels en hebben een borrel gedronken bij een nieuwe tent Bordot. Heel gezellig in de zon met een heerlijk glas wijn. Zondag zijn Yvonne, Karen, Annemiek en ik naar Amsterdam geweest. De verjaardag van Yvonne gevierd met als hoogte punt een high tea in het Conservatorium hotel. Wat een prachtig ontworpen hotel. Leuk om eens te kijken als jullie besluiten een mooie ronde door Nederland te gaan fietsen.... Want Nederland is ook heel mooi....
    Nou, ik wens jullie heel veel plezier met deze tocht en kijk uit naar de nieuwe verhalen met foto's... Liefs Hanneke