Café Americano - Reisverslag uit Cervignano del Friuli, Italië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu Café Americano - Reisverslag uit Cervignano del Friuli, Italië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu

Café Americano

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Reinier

23 Mei 2014 | Italië, Cervignano del Friuli

23 mei 2014. Van Treviso naar Cervignano di Friuli. 120 km. 540 km vanaf de start.

Saaier kan het niet!!!!

Vandaag was het verstand op 0 en blik op oneindig! De enige, aangename afleiding was een bezoekje aan een klein café, waar de waard ontzet reageerde op ons verzoek tot het schenken van een "café Americano". Wie drinkt er nu een Americano in Italië als je een echte Italiaanse espresso kunt drinken. Binnen was het wel heel gezellig (zie foto). Verder was er onderweg niets te zien (Bert, zelfs geen klein kerkje om even devoot te kunnen mediteren.) Na 120 km aangekomen op ons logeerdadres.: Agriturismo in Cervignano. Zie foto. Ons verslag maken we nu in een heel klein halletje van ons onderkomen, omdat dat daar de enige plek is waar de WIFI werkt. Ook wel lekker rustig.
Morgen naar Triëst en daar nemen we afscheid van Italië. Een beetje triest wel, daar we gedurende de gehele trip overal heel gastvrij zijn ontvangen, zelfs op een zodanige wijze dat wij in een hotel werden gebeld of wij nog van het avondeten gebruik wilden maken, want de keuken ging dicht! Ze zijn voor ons open gebleven. Ook had de receptie een fietsenmaker voor ons geregeld omdat we een klein mankement aan een van onze fietsen hadden. Alles vlekkeloos verlopen. Dat moeten we de komende tijd maar afwachten!
We zijn zeer benieuwd en kijken er naar uit.

• 23 Mei 2014 - 20:48

Maarten:

Ik zie dat jullie Maranello wederom links hebben laten liggen, geen wonder dat jullie een saaie rit achter de hand hebben. Dat bezoekje had je namelijk nog dagen lang mooie herinneringen op het netvlies gebrand. Maar goed, gelukkig kunnen nog een dagje genieten van Italië als jullie in Trieste zijn aangekomen. Alleen is mijn verwachting op een leuk souvenir uit het Italiaanse Mekka nu wel in het water gevallen.... volgende keer beter heren! ;-)

• 23 Mei 2014 - 22:12

Renee:

Meer dan 500km op de teller. Bijna afscheid van la bella Italia. Misschien morgen nog een cafe americano en dan op naar het onbekende kroatie. Hopelijk minder saaie en drukke wegen.

• 24 Mei 2014 - 10:32

Boudewijn En Nan:

HE he ,dan eindelijk een reactie van mij tussen de verdrietige Ramades en de stervende Aida door.Je zou denken ook italiaanse sferen maar niets is minder waar.Egypte en Ethiopie spelen de hoofdrol.
    Heb zo het idee dat mijn project tot nu toe meer spannende en heftige (positieve)ervaringen oproept dan jullie route tot nu toe.Voor mij is het einde morgen in zicht en jullie gaan nog EINDELOOS door!! WEl heel veel bewondering voor jullie.

Het afscheid van Italie in Trieste wordt natuurlijk een geweldig afscheid. Een cafe americano hier en een glas wijn daar.!!
    Ik denk datr Kroatie ongetwijfeld nog heel veel te bieden heeft, onbekend en altijd verrassend natuurlijk.Van alcohol weten ze daar ook alles.

Leuke foto's trouwens. Gerard met de rode huisslofjes en keurig, na de douche, gekamde haartjes.Klaar om te gaan slapen. Reinier welke kleur heb jij meegenomen??
    Het afscheid van Italie in Triest

Heren, een goede reis verder .

• 24 Mei 2014 - 11:04

Ammann Martin:

Guten Tag Herr Verbunt

Es freut mich sehr, dass Sie Ihren Traum einer weiteren grossen Radtour erfüllen können.
    Ich wünsche Ihnen eine unfallfrei Fahrt mit vielen tollen Begegnungen!
    Leider kann ich kein holländisch lesen und verstehen.

Liebe Grüsse aus Brig !

Martin Ammann

• 25 Mei 2014 - 16:12

Kirsten:

Hoi fietssterren!

Hoe was Triest? Klaar voor het volgende deel van de trip? Leuk om jullie verslagen te lezen. Veel succes morgen! X