Hoe ouder, hoe wijzer...... - Reisverslag uit Treviso, Italië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu Hoe ouder, hoe wijzer...... - Reisverslag uit Treviso, Italië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu

Hoe ouder, hoe wijzer......

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Reinier

22 Mei 2014 | Italië, Treviso

22 mei 2014. Van Verona naar Treviso. 119km. Totaal 420 km vanaf de start.

Hoe ouder hoe wijzer!

Dat geldt zeker voor twee bejaarde Goirlenaren die zich per fiets haasten naar een afspraak met Pythia, de priesteres van het orakel in Delphi. Terwijl beide senioren nl in afgelopen dagen gedemonstreerd hadden zo hard te kunnen fietsen dat de snelheidsmeter soms meer dan 30km per uur aangaf, realiseerden zij zich dat enig gas terugnemen verstandig is om ook in Bosnië en Griekenland nog enigszins aangenaam bergjes op te kunnen klimmen.
Dat hiervoor vandaag 100 km door een "zone industriale" gefietst moest worden met rakelings voortrazende vrachtwagens hebben zij er graag voor over gehad. "Alles went" immers zei de matroos die opgehangen werd (ref.dagboek "Kapitein Punt"). Over het uitzicht op de route kunnen we vandaag kort zijn. Intens saai, maar wel fijn fietsweer: 33 gr! en een flink Oostenwindje tegen. Wat was het aangenaam toen we plotseling merkten door het centrum van Vicenza te rijden. Het was markt, dus een enorm gedoe op zijn typisch Italiaanse levenswijze rondom fraaie historische panden. Morgen richting Triëst!

• 22 Mei 2014 - 23:11

Els En Jan:

Vrienden! Eindelijk hebben wij de tijd gevonden om jullie berichten te lezen, want hier in Goirle-ZUID gaat, (o wonder !) het gewone leven door, -ondanks jullie afwezigheid-, en jullie weten dat is druk druk druk met “niets anders dan bridgen en golfen”.
    Wij hebben de WERELDatlas gepakt en met een dik viltstift een streep getrokken tussen Goirle-ZUID en Delphi om te ontdekken dat na Brescia nu Venetië volgt. Maar pas op dat de Venetiaanse gondeliers niet roepen “Loro non stanno Pendalando”! Wat dat wil zeggen, probeer dat maar eens onderweg uit te vinden en anders vertellen wij het jullie in een volgend mailtje. Geniet ze ontzettend, hartelijke groet
    Els en Jan

• 22 Mei 2014 - 23:38

Marja En Hans:

wat een ervaringen!! Blijven genieten.
    Liefs uit De Dommel

• 23 Mei 2014 - 00:08

Marja:

Eh...wijzer...zone industriale...vrachtwagens.??
    Mij hoor je niet als je een keer de bus neemt!! Stukje boot in Bosnië...
    Wat langer genieten van de italiaanse terrasjes en pleintjes, het is vakantie!! Maak er iets moois van..!!

• 23 Mei 2014 - 23:08

Kay:

Ik geniet van jullie verslagen en prachtige foto's!

• 25 Mei 2014 - 13:27

Ans:

Wat een geweldige belevenis . Geniet met jullie mee. Nog mooie voortzetting groetjes Ans