Hoe saai kan de Route National zijn???? - Reisverslag uit Palazzolo sull'Oglio, Italië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu Hoe saai kan de Route National zijn???? - Reisverslag uit Palazzolo sull'Oglio, Italië van Gerard en Reinier Alblas / Verbunt - WaarBenJij.nu

Hoe saai kan de Route National zijn????

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Reinier

20 Mei 2014 | Italië, Palazzolo sull'Oglio

20 mei 2014 Varese - Palazzolo Sull Oglio Km. 113.

Vandaag geen mooie vergezichten meer op besneeuwde toppen waardoor wij ons volledig konden concentreren op de talrijke Esso-benzine stations. Voortjakkerend op eentonige, rechte, zeer drukke autowegen, was het toch voor ons bijzonder verheugend om toegezwaaid te worden door talrijke schaars geklede jonge dames die op de vele rotondes, zitten op lege omgekeerde verfblikken, volledig begrip hadden voor de immense prestatie die deze twee heren van stand tentoon spreidden. Het is aan de oplettende lezer te beoordelen over welke prestaties wij doelen.
Ten aanzien van onze overnachtings-lokaties hebben wij nog enige tijd in dubio verkeerd om op het op bijgaande foto getoonde landgoed de nacht door te brengen. Globaal gesproken werd het voor ons een uitermate, qua landschap, een uiterst saaie dag. Wij verlangen er naar om de Povlakte zo snel mogelijk achter ons te kunnen laten.

• 20 Mei 2014 - 23:51

Marja:

Ja, dat klinkt wel heel saai !! Blij dat die verfblikdames jullie dag nog wat hebben kunnen opfleuren.
    Deze dag dus maar skippen en morgen opnieuw beginnen. Hier wordt de tuin gesproeid door een overtrekkende onweersbui dus dat bespaart de thuisblijvers het uitvoeren van één van de taakjes.
    Voor morgen: een mooie reisdag!!!

• 21 Mei 2014 - 14:59

Bert:

Allemaal erg vlak blijkbaar, maar dan zou ik toch eens nadenken over de heren Don Camillo en Peppone. Twee aartsvijanden die elkaar niet kunnen missen. Merkwaardig hoe ze steeds elkaar of in de soep helpen, of elkaar daar weer uit halen. Als (goed) christen helpt het om regelmatig in de kerk je beklag te doen over wat anderen jou hebben aangedaan. meestal zwijgt Christus en soms spreekt hij. Maar dat is meestal genoeg om toch een uitweg in de impasse te krijgen. En jullie komen toch langs heel wat kerken? Of vermijden jullie die door over de snelwegen te rijden langs die schaars geklede dames. Denk erom, God ziet alles en straft meteen. Het zou goed zijn wanneer jullie om de beurt eens zouden biechten. Maar ik weet niet of jullie Italiaans dat toestaat. Je zou er beter aan doen om je nu alvast te prepreren op de wat steviger Griekse denkwereld. De Italiaanse is zoveel luchtiger. Denk maar aan alle pausen die er zijn geweest en aan die deugniet van een Berlusconi. Die namen het niet zo nauw. Advies: Rij door dorpen en stap af en toe eens af.